E-TİCARETİN ÖNLENEMEZ YÜKSELİŞİ

BY IN makale On 22-04-2016

E-TİCARETİN ÖNLENEMEZ YÜKSELİŞİ

Alışveriş yapmak herkesin gereksinimi ve vazgeçilmez tutkusudur. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte ticaret birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret anlayışına elektronik ticaret ya da kısaca e-ticaret denilmektedir. Bu sayede internet üzerinde her yer cadde üstü dükkan oldu.  Son zamanlarda kişilerin elektronik alışverişe daha fazla yönelmesi duruma farklılık kattı. Kişiler artık oturdukları yerden alışveriş yapabiliyor ve aldıkları eşyalar birkaç gün içinde ellerine ulaşıyor.

 

IS-210115-e-ticarete-baslamak-680x3001 Mayıs 2015 yılında yürürlüğe giren Elektronik Ticaret’in Düzenlenmesi Hakkında Kanun ile yoğun şekilde gündeme gelen e-ticaret, hemen hemen her bireyin alışveriş için başvurduğu yöntem olmaya başladı. Artık mağazalara gidip saatlerce kuyrukta beklemek, kıyafetleri denemekten yorulmak dönemi azalıyor. Bütün bunların yanı sıra e-ticaret günden güne yükselmeye başlıyor.

 

Elektronik ticaret, internet üzerinden sunulan bilgi, ürün ve hizmetlere dünyanın her yerinden anında ve rahatlıkla erişim imkanı sağlamaktadır. Müşteri ile yüz yüze görüşmeden dünyanın öteki ucuna mal satmak mümkün. E-ticaretin önemi de bu nedenle son dönemlerde inanılmaz bir yükselişte. E- ticaret sayesinde firmalar; ürünlerini satabileceği 365 gün, 24 saat açık bir şubeye kavuşuyor, stok yapmadan ürün satışı yapabiliyor, depo, dükkan kirası, eleman, elektrik, v.s. gibi gider kalemlerini ciddi oranlarda azaltarak kar oranlarını artıyor, süreç hızlı gerçekleştiğinden zamandan tasarruf sağlıyor, dünyanın her köşesinden sürekli ve yeni müşteriler kazanma imkanı buluyor.

 

Küçük büyük tüm işletmeler; e-ticaretteki potansiyelin çok yüksek olduğunu, pay oranının da gittikçe büyüdüğünü anlamış durumdalar. Başlangıçta “internetten ürün satılmaz, ne ayakkabı denenmeden alınır mı? ” diyen üretici ve marka sahipleri artık bu önyargılarının ne kadar yanlış olduğunun farkına varmış durumdalar.

 

Türkiye’ de hali hazırda uluslararası e-ticaret yapan şirket sayısı henüz sınırlı sayıda. Ancak perakende şirketlerin hemen hepsinin bu yönde hazırlığı var. Önümüzdeki günlerde bu sayı hızla artacak gibi görünüyor. Türk firmalarının dünya çapında tanınması ve pazar payının artması, uluslararası mal ve hizmet pazarında hak ettiği yeri alabilmesi için e-ticaret alanındaki gelişmeleri takip etmesi büyük önem taşıyor. Özellikle küresel pazarlarda faaliyet gösteren firmalar daha kolay pazar çeşitlendirmesi yapabiliyor. E- ticaret tüm bunların yanında kayıt dışı ekonominin azalmasına da katkıda bulunuyor.e-ticaret (1)

 

Türkiye’nin ihracat yapısındaki sorunlar düşünülerek bakıldığında elektronik ihracatın (e-ihracat) ülkemize sunduğu fırsatlar daha da net ortaya çıkıyor. Son yıllarda ihracatımızın yüksek olmasının temelinde büyük ve eski firmaların, eski ürünleri eski pazarlara satması yatmaktadır. E-ihracat sayesinde  bu alan genişletilmiş oluyor ve ihracatımızda ciddi artışlar görülüyor.

 

Genel anlamda e-ticaret alanındaki mevcut potansiyele sahip ülkeler bazında bakıldığında, ABD’ nin ilk sıradaki yerini bir süre daha koruyacağı bekleniyor. Daha sonra Çin, Japonya ve İngiltere başta olmak üzere Avrupa Birliği ülkeleri ise küresel e-ticaret hacminden en yüksek payı alan ülkeler arasında yer alıyor.

 

                                                                                                                                       Serpil ALP BARAK
                               İnanç Dış Ticaret Hizmetleri Grubu
                                                                                                                             Gümrük Müşavir Yardımcısı
                                                                                                                                         Tarım Sorumlusu


SHARE THIS ON:

4 sene ago / E-TİCARETİN ÖNLENEMEZ YÜKSELİŞİ için yorumlar kapalı

22

NIS

No

Comments

recep

Comments are closed here.